Bildet mitt
Mo i Rana, Nordland, Norway
Slektsforskning er en fascinerende hobby, og det å finne ut mer om slekta Bolin/Bohlin, er noe som jeg sysler med. Genealogy is a fascinating hobby, and finding out more about the family Bolin / Bohlin, is something that I find amusing.

tirsdag, februar 23, 2010

Kule pannebånd!!

Disse pannebåndene tar ca to timer å strikke, og er blitt kjempepopulære hos oss!!

Jeg bruker freestyle fra Dale, pinner nr 4 for voksen. (For barn legger jeg opp 80 masker) Har brukt ulike garntyper, med godt resultat på det meste!


Legger opp 100 m, og strikker 2 rett og 2 vrang over alle maskene. På andre pinne strikker jeg til de to siste maskene, der snur jeg og strikker tilbake(første maske tas løst av) til jeg har to masker igjen, snur og strikker tilbake, og snur når det gjenstår 6 masker, snur og strikker til det gjenstår 6 masker. Snur og strikker til det står 10 masker igjen, snur og gjentar med 10, 14 osv.. strikker frem og tilbake til jeg har gjort ca 8-9 snuinger. ca 30 m på hver side..

så strikkes det tilbake over de 4 maskene som ikke ble strikket pr gang, helt til du har strikket ut, fell løst av, og sett i en knapp.

En mere utfyllende beskrivelse finner du på denne siden orginaloppskrifta er engelsk og finner du her

1 kommentar:

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk